de pergola - 5 /2nd

de pergola - 5 /2nd
Clematis Gazelliae "Philemon"

zaterdag 11 oktober 2014

Animations autour des ruches et des abeilles / filosoferen rondom de bijen en zo/**



"decentralisatie"
​//de afbeelding in de link onder dit bericht toegevoegd toont een houtgravure met de stad Mintzenberg in Duitsland. Dit bracht mij ertoe te formuleren: * het is gebruikelijk om in sommige zaken betreffende de monetaire politiek, de financiële diplomatie en ook soms bij veranderingen in de cultuur zich te oriënteren op het door de bijen zo bekend geworden stelsel van 6 zijden voor één contenu, een inhoudsmaat dus, en vandaar op één continuum te tellen met een getallenreeks die aanvangt met 6, in sommige artikelen voor voedsel b.v. treft men het zes-tal ook nog aan als eenheidsmaat (6 eieren b.v.) en het is niet onmogelijk te achten dat wij hier te maken hebben met een vereenvoudiging van het té groot gebleken 12-tallig stelsel (12 = 1 dozijn /ass.lit./ 1 dutzend = 1000).  Hoewel de symboliek mij in dit geval ontschiet komt men uiteindelijk uit op een zogeheten gros d.w.z. 144//

//als bij toeval voer ik onderzoeksmatig in de afbeelding van een stadspaleis te Lodz dat getuigd van een historische vooruitgang en een vernieuwende geest, ik hoop maar niet dat het thans museum is en niet anders dan dat want daar ben ik niet mee gediend in die zin, dat ik zo dat het geval is ons Poolse land ga ervaren als veel te groot, als ik het wel heb is Polen opgebouwd uit ca. 6 stadstaten waarvan Warsawa er maar één is, Krakow de oudste, Gdansk is er één, en dan natuurlijk onze proosdij in Posen waarvan onderaan deze post de brouillon naar de beroemde kleiput op foto​
​waarover wellicht later meer.//

Lodz - Palac Izraela Poznanskiego
offerte

Persoonlijk ben ik niet in de gelegenheid gekomen om precies uit te zoeken waar het in de verzonden brouillon naar Chateau de Courson wat het betreft het programma om gaat, maar om veel leed te verzachten wil ik toch wel effe kwijt dat ons land zeer bekend is met het bijenvolkje en haar gewoonten. Ik ben ook al niet zo bij machte rechtstreeks nieuwe inzichten te verschaffen met betrekkingen tot het imkerbedrijf, maar in het Hertenbos heb ik eveneens enkele aspecten van het imkeren kunnen opdoen die ons thans te stade komen. De gedachte is altijd geweest, dat er doorgaans één bijenkoningin is die de eitjes legt, en dan de darren die de honing verzamelen en de honingraten opbouwen en al die opgezogen nectar naar die bijenvorstin brengen. Hoe het in andere biotopische culturen toegaat weet ik niet, maar in onze streken is de samenstelling van de bijenpopulatie meer gedifferentieerd, en neemt de bijenkoningin een veel beperkter plaats in in de culture in zijn totaliteit dan wel wordt aangenomen. Ik baseerde mij uiteraard op gegevens uit de wilde landen, les bois sauvages, waarvan het Hertenbos er één is, het is niet onmogelijk dat door het omgaan van de mens met de zo felbegeerde honingbezorgers ook de populaties en de cultures veranderingen hebben ondergaan die ons beeld vertekenden. Ik merk op dat er een woord bestaat in de Nederlandse taal voor een honingdrank, en dat is mede.

voor een genoegelijke por:
//* in het bestand een gemeentelijk wapen uit het verre Poolse land waar ik zomaar pleizier bij had en die een alternatief vormt voor die talloze martiale wapens die vaak door de westerse wereld nog altijd worden gewaardeerd, het wapen toont een elegant uitgevoerd embleem met een vogel centraal omringd door ik geloof 3 andere volgeltjes//een band met de natuur

studio bewerking van een foto met varens

//zo dikwijls wordt ons gevraagd of is ons gevraagd of wij iets kunnen bewijzen, of er feiten aan te merken zijn die kunnen bevestigen dat hetgeen wij initiëren ook tot de werkelijkheid behoort. Als voorbeeld keer ik gaarne terug tot de varens, het is een plant die duidelijk, hetgeen iedereen kan zien, zijn wortels heeft gevonden in een ander geologisch tijdperk dan het onze, met enige bewerking is de informatie waarom men verlegen zit zichtbaar te maken, persoonlijk schat ik in dat de oorsprong van de varen zoals wij die kennen gelegen is in het z.g. Tertiair, een geografologisch tijdperk dat vele miljoenen jaren achter ons ligt maar een wandeling wat verder van honk met de goede trouwe viervoeter Binky heeft mij erop gewezen dat in dat tijdperk ook de waarden voor het daglicht anders waren geformeerd vanwege een verschillende stand van de planeten, dat eveneens er van de onze verschillende atmosferische omstandigheden waren, bovendien waren de varens in die periode veel groter dan nu. Wetenschappelijk is het echter een bewijs te aanvaarden in eerste instantie wanneer het feit beschreven kan worden in een eerste objectiviteit, en wanneer er een vergelijking gemaakt kan worden tussen twee eenheden waarvan één variabel. Hetgeen duidelijk is is dat onze tijdsperiode de variabele factor is en dat hetgeen achter ons ligt de invariable eenheid. 

bij de dahlia heeft een bij altijd wel wat te zoeken//

Hoe gaat het nu toe in zo'n hofke? Wel, er is altijd wel een gesprek van de dag, soms de waan van de dag, en anders wel het diner van de dag, of men kan de ideogram Assepoester laten opkachelen/  DEZE POST VERDIENT INTERPRETATIE EN VERSOEPELING< HET VERHAAL OPNIEUW VERTELLEN MAAR DAN VOOR KINDEREN IS EEN KUNST DIE IK NIET ALTIJD KAN UITVOEREN


aan die van C&A / tóch?   //sales 40% // dat kan nog wat worden met al die bereidwillige bijen//

//nog een muzikale noot: Frank aan den arbeidsvitamins:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

je kunt wél reageren maar niet stemmen//#cyclement